Azja Centralna

Kanion Szarynski
Kanion Szaryński – Dolina Zamków Miejscowi mawiają, że to mniejszy brat Kanionu Kolorado. Sporo w tym przesady, ale i tak robi on na nas ogromne wrażenie. Jest miejscem, które koniecznie trzeba odwiedzić będąc w Kazachstanie. Znajduje się około 220 km na wschód od Ałmaty. Ciągnie się na długości 154 km, wzdłuż rzeki Charyn (jednej z
Kolsai i Kaindy

Jeziora Kolsai i KaindyZapewne większość z Was obserwuje różne portale z tanimi biletami lotniczymi. Jesteśmy prawie pewni, że jeśli były na nich promowane loty do Kazachstanu, to informacja ta była okraszona zdjęciem z dziwnego jeziora. Z jeziora, z którego wystają kikuty drzew. Nie jest to trudny teren górski, ani nie wymaga on od nas specjalnej

Ałtyn Emel
Ałtyn Emel kazachska wisienka na torcie! Około 260 km na północ od byłej stolicy Kazachstanu, Ałmaty, znajduje się nieodkryty jeszcze przez wielu kawałek kazachskiej ziemi. Powstały w roku 1966 Park Narodowy Ałtyn Emel zachwyca na każdym kroku swoją różnorodnością. Znajdziemy w nim kolorowe góry, gorące piaski, wydmy oraz stepy! To miejsce magicznych krajobrazów jest też
Tadżykistan trekking

Tadżykistan trekking nad jezioro ZaroshkulW góry dotarliśmy z miejscowości Murgob, które było przystankiem po wizycie w kirgiskim Osh. To tutaj uzupełniliśmy zapasy, kupiliśmy karty SIM do telefonów i powoli oswajaliśmy się z wysokością. Transportu w głąb kraju szukaliśmy początkowo na miejskim targu, a następnie w recepcji hostelu. Ku naszemu zaskoczeniu, bardziej konkurencyjną ofertę otrzymaliśmy w

Droga Pamir Highway

Aktualny przewodnik po Pamir Highway!Słynna, cudowna M41, nieformalnie zwana Autostradą Pamirską. Znana była już w zamierzchłych czasach, gdy karawany przemierzały nią jedwabny szlak. Tak pożądana, że w wszyscy w regionie pragną mieć jej część. W Afganistanie twierdzą, że kończy się w Mazari Sharif, w Uzbekistanie, że w Termiz, natomiast w Tadzykistanie głoszą, że w ich

Ala Arcza Kirgistan góry

Park Narodowy Ala Archa (Ala Arcza)Raptem 50 min jazdy marszrutką od stolicy Kirgistanu, znajduje się dolina Ala – Archa (Ala Arcza), cudowna kraina położona w Górach Kirgijskich, będących częścią niebiańskiego Tien-Shanu. Z uwagi na bliskość Biszkeku i łatwość dostępu do niej, jest znakomitym celem pierwszych aklimatyzacyjnych trekkingów w tym kraju, zważywszy, że odnajdziecie tutaj kilka

Kirgistan konie

Trekking na Koniach w KirgistanieKirgistan to kraina górami i końmi płynąca. Nie jesteśmy ekspertami w kwestii koni, a już tym bardziej tych kirgiskich, ale za to nasi Gospodarze byli. Zapewne dlatego, że w Kirgistanie konie od setek lat towarzyszą ludziom w życiu codziennym. Nie są one wielkie, ale za to bardzo wytrzymałe. W rejonach górskich (i

Ala-Kol

Ala-Kol Trekking – Perła Tien SzanuGdyby ktoś spytał o pierwsze miejsce przychodzące nam do głowy na dźwięk zdania „Chcemy tam wrócić!”, bez wątpienia bylibyśmy zgodni – do Kirgii, w góry, nad Ala-Kol. Jeden z cudowniejszych szlaków, którym maszerowaliśmy, z panoramami i podejściami zapierającymi dech w piersiach. Zachwycające, magiczne, hipnotyzujące – tak zapamiętaliśmy to miejsce. Putimtsoff,

Lagmannamiastka Azji Centralnej w domuLagman to wyśmienita azjatycka potrawa, będąca czymś pomiędzy zupą, a drugim daniem. ​Jest bardzo popularny​ w Azji Centralnej. Nie ma czajhany, restauracji, czy przydrożnego baru bez lagmana. Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Syberia – wszędzie lagman. Oczywiście jest jego wiele typów i wszędzie smakuje inaczej, ale wspólną cechą każdej wariacji tej potrawy jest spora ilość mięsa,

Kazachstan atrakcje oraz informacje praktyczne Pomimo, że Kazachstan jest ogromnym krajem, prawie 8,5 razy większm od Polski i zarazem największym na świecie bez dostępu do prawdziwego morza, to jednak większość atrakcji znajduje się w jego południowo - wschodnich rubieżach, w Okręgu Ałmatyńskim. To tutaj znajdziemy cudne góry, kaniony, czy bajeczne jeziora. Ale jednak jak na